Seime sprendžiamas moksleivių raštingumo pagerinimo klausimas

Spausdinti

Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas gegužės 8 d. svarstė klausimą dėl Bendrojo ir kultūrinio raštingumo pagerinimo priemonių 2013–2016 metams plano įgyvendinimo. 

Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo departamento direktorius Saulius Zybartas pristatė du projektus dėl lietuvių kalbos ir lietuvių kalbos ir literatūros pradinio ugdymo.

Ministerijos atstovas išreiškė nuomonę, kad pagrindinės priemonės mokinių raštingumui pagerinti yra lietuvių kalbos ir literatūros mokymosi šaltinių duomenų bazės bei raštingumo vertinimo standartų kūrimas bei skaitmeninių mokymosi priemonių lietuvių kalbai taikymas. Direktorius įvardijo pagrindinę moksleivių raštingumo nuopuolio priežastį – išsibalansavusią vertinimo sistemą. Pasak jo, nuo šiol bus siekiama segmentuoti vertinimą, norminį vertinimo kriterijų keičiant kriteriniu.

S. Zybartas pasidžiaugė, kad Nacionalinio egzaminų centro duomenimis šių metų moksleivių lietuvių kalbos ir literatūros įskaitų žodžiu rezultatai neblogi.

Posėdyje dalyvavęs Švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis priminė, kad raštingumas priklauso ne tik nuo lituanistų, bet ir nuo kitų mokytojų. Ministras teigė, kad nors aplinka turi įtakos lietuvių kalbos mokymuisi, dalis kitų dalykų mokytojų nekreipia dėmesio į mokinių daromas kalbos klaidas.Kovojant su prastėjančiu mokinių neraštingumu ministras pasiūlė idėją visiems pedagogams pasitikrinti lietuvių kalbos žinias.

Seimo narys Gintaras Steponavičius pritarė, kad ši idėja galėtų būti svarstoma, nes mokytojai turi turėti atitinkamus kvalifikacijos gebėjimus.

Bernardinai.lt

 
Komentaras
Vardas:
El. paštas:
Komentuoti:
Apsaugos kodas:

Komentarų nėra