Kinas vietoj vadovėlio

Spausdinti Įkelti informaciją
2017-01-23     Autorius:  T klasė T klasė

Jau keleri metai iš eilės Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos antrų ir trečių gimnazinių klasių mokiniai noriai dalyvauja respublikiniame meninės saviraiškos konkurse „Mano Aleksandras Puškinas“. Pagrindinė konkurso sąlyga - darbuose įamžinti poeto asmenybę , jo gyvenimo epizodus, kūrinių personažus, taip pat Markučių dvarą ar Literatūrinį A.S.Puškino muziejų Vilniuje. Atlikimo technika kasmet keičiasi, yra labai įvairi. Tai lipdyba ar piešimas, lėlių siuvimas, rašiniai, esė, eilėraščiai, literatūrinės-vaidybinės ar garso kompozicijos. Mokytojui ir mokiniams tenka atsakingas vaidmuo renkantis šią atlikimo techniką, kadangi reikia atsižvelgti į ugdytinių meninius gebėjimus bei darbo priemones. Vieni jų nusprendžia tapyti poetą ir jo žmoną N.N. Gončarovą ( tai IIA klasės mokinės Ievos Labokaitės darbai ), kiti kuria eilėraščius, skirtus A.S.Puškinui, treti pasirenka siūti lėlę Tatjaną (pagal A.S.Puškino eiliuotą romaną „Eugenijus Oneginas“). Šio kūrybinio darbo vadovė - technologijų mokytoja-metodininkė A.Vitkauskienė). Tačiau labiausiai mokiniams patiko idėja kurti literatūrinę-vaidybinę kompoziciją apie A.S.Puškino kūrybą.

Mokiniai šiam saviraiškos konkursui rimtai nusiteikia: kaupiame medžiagą, vykstame į Vilniaus Literatūrinį A.S.Puškino muziejų, aplankome ten esančią ekspoziciją, fotografuojamės prie poeto paminklo, skaitome eiles, grįžę žiūrime rusų vaidybinį filmą „Paskutinė dvikova“ kur A.S.Puškino vaidmenį atliko puikus rusų aktorius Sergejus Bezrukovas. Po šios atliktos veiklos imamės kūrybinio darbo.

Gimnazijos bibliotekoje „sukamas“ kinas apie rusų poetą A.S.Puškiną. Ant stalo žvakidė, knygos, plunksna, kuria taip mėgo rašyti A.S.Puškinas. Ne taip sukirčiuotas žodis, nėra intonacijos, ima juokas ar jaudulys ir filmas „sukamas“ iš naujo...Pagaliau filmas pabaigtas. Ir dideliam mūsų džiaugsmui, mes tampame XV meninės saviraiškos konkurso laureatais!

Po metų, XVI-o konkurso nuostatai skelbia, jog galima kurti literatūrinę-vaidybinę kompoziciją apie poeto A.S. Puškino vieną gyvenimo epizodą. Pasirenkame temą „Natalja Gončarova ir A.S.Puškinas“. Per nepilnas 10 minučių tarsi prabėga visas poeto gyvenimas: čia ir susitikimas su būsima žmona, žavūs laiškai, ilgesys, Dantesas, pavydas, dvikova, žūtis... Visa tai stengiamės perteikti trumpais vaidybiniais epizodais, kurie tiksliai ir nuoširdžiai per mokinių jausmus ir muziką atskleidžia poeto meilę bei nusivylimą žaviai to meto gražuolei ir rūmų damai N.N.Gončarovai. Ilgai nesvarstę kiną pavadiname „Mano Madona“.

Mokinių kūrybinis džiaugsmas tarsi liejasi per kraštus: piešiame ‚dublius“ – „vaidybines sceneles“. Kadangi kinas buvo kuriamas originalo kalba (rusų), mokėmės taisyklingai, su intonacija tarti žodžius, šokome valsą. Aktoriui, vaidinančiam poetą reikėjo prisipažinti meilėje, dalyvauti jungtuvių ceremonijoje, šaudytis dvikovoje... Sunku filmavimo džiaugsmą nusakyti žodžiais, kai su „kūrybine grupe“ vaikščiojome po parką, sėdėjome gimnazijos pavėsinėje ar šokome aktų salėje, o rusų kabinetas virto „aktorių“ grimo kambariu!

Pati didžiausia atsakomybė tenka filmą sumontuoti, parinkti muziką, meniškai jį pateikti. Džiaugiuosi, kad Garliavos Juozo Lukšos gimnazijoje tokių mokinių yra. Gimnazistas Almantas Vitkauskas ne tik „aktorius“, bet ir puikus „režisierius‘“ bei „operatorius“. Poeto vaidmuo puikiai tiko Martynui Zaleckiui, o Paula Gedminaitė tapo žaviąja Madona...

Ir štai netikėtas rezultatas: antrus metus iš eilės mūsų kinas pelnė aukštą komisijos įvertinimą - tampame Literatūrinio A.S.Puškino muziejaus XVI-o meninės saviraiškos konkurso laureatais. Esame apdovanoti diplomais ir atminimo dovanėlėmis.

Sveikinu šiuos mokinius ir didžiuojuosi, kad mūsų Garliavos Juozo Lukšos gimnazijoje yra puikių mokinių, kurie turi ne tik meninių bei IT gebėjimų, bet ir tvirtą atsakomybės ir sveiką humoro jausmą, turi norą dirbti kitaip, randa laiko vaidinti, kurti, filmuoti, montuoti...Tikiu, kad filmavimo akimirkų džiaugsmas dar ilgai išliks mūsų visų širdyse, o sukurtos literatūrinės-vaidybinės kompozicijos rusų kalbos pamokose bus naudojamos kaip puiki mokymo priemonė ateinančioms kartoms.

Iliustracijos:

1. A.S.Puškinas. Autorė Ieva Labokaitė

2. Giedrė ir Paula po repeticijos

3. N.N.Gončarova. Autorė Ieva Labokaitė

Garliavos Juozo Lukšos gimnazija

Mokytoja Jūratė Burinskienė

 
Komentaras
Vardas:
El. paštas:
Komentuoti:
Apsaugos kodas:

Komentarų nėra